Innováció
2022.04.07.

A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat

Az előzetes számok alapján a Volkswagen túlteljesítette a 2021-re kitűzött ambiciózus európai szén-dioxid-kibocsátási célértékeket, és körülbelül 5,5 millió grammal kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki a jogszabályban előírt mennyiségnél. Az Európai Unióban a Volkswagen új járműflottái kilométerenként átlagosan 113 gramm szén-dioxidot bocsátottak ki, míg a jogszabályi célérték a márka számára kilométerenként 119 gramm volt. 2021-ben a reálisan meghatározott WLTP szabványok léptek a régi NEDC szabályozás helyére. A Volkswagen már 2020-ban is túlteljesítette a kitűzött célokat."A szén-dioxid-kibocsátási célok túlszárnyalásával ismét bizonyítottuk a fenntarthatóság és az e-mobilitás gyors és szisztematikus megvalósítása iránt tanúsított szemléletünket, amiről az ACCELERATE stratégiánk is szól. Mindezzel sokat tettünk azért, hogy megvalósítsuk a párizsi éghajlatvédelmi egyezményben vállalt célokat. Idén az új modelljeinknek köszönhetően még nagyobb lendületet veszünk" - nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke.A tavalyi évben a Volkswagen minden eddiginél több elektromos járművet tudott kiszállítani, így több mint 369 000 elektromos járművet adtak át (ez 2020-hoz képest 73%-os növekedést jelent), beleértve körülbelül 106 000 db plug-in hibridet (33%-os növekedés) és 263 000 db tisztán elektromos járművet (97%-os növekedés). A Csoport ezzel megduplázta az akkumulátoros elektromos jármű értékesítéseit az előző évhez képest.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2022.04.07.

OPTIMÁLIS GYALOGOSVÉDELEM: NEM MINDENNAPI FEJLESZTÉSEK A ŠKODA AUTO-NÁL

A gyalogosoknak, kerékpárosoknak és motorkerékpárosoknak fokozott védelemre van szükségük az utakon, éppen ezért a ŠKODA a fejlesztések valamennyi szakaszában a gyalogosok védelmére helyezi a hangsúlyt.Radek Urbiš, a ŠKODA járműbiztonságért felelős részlegének vezetője kiemelte: "A gyalogosok és a két keréken közlekedők biztonsága mindig is elsőbbséget élvezett az új ŠKODA modellek tervezésekor. Ez elsőként a jármű kialakításában mutatkozik meg, itt átfogó biztonsági teszteket végzünk és olyan korszerű vezetői asszisztensrendszereket fejlesztünk ki, amelyek inkább arra szolgálnak, hogy időben megelőzzék a baleseteket."A jelenlegi ŠKODA modellek magas színvonalú gyalogosvédelmi rendszereinek hatékonyságát az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelési Program) töréstesztjeinek eredményei is alátámasztják. Az új FABIA és az elektromos ENYAQ iV is a kategóriája legjobbja lett a 2021-es tesztévben.Egy új ŠKODA modell fejlesztési szakaszában több mint 200 gyalogosvédelmi tesztet végeznek. Az Aurel CZ laboratóriumban végzett fizikai tesztek az emberi test azon részeire helyezik a hangsúlyt, amelyek baleset esetén a legsebezhetőbbek. A tesztbábukkal végzett tesztek során többek között olyan baleseteket szimulálnak, amelyekben egy felnőtt vagy gyermek feje a motorháztetőnek vagy a szélvédőnek koppan, illetve a tesztbábu combja a motorháztetőnek, az alsó lábszára pedig az első lökhárítónak ütközik.
Bővebben
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.